FANDOM

Hero of Many Poster.png
Hero of Many
je česká videohra z roku 2013. Většinou bývá řazena mezi akční adventury. Vytvořilo ji studio Trickster Arts. Hra vyšla na iOS, Android a Ouya. V přípravě je verze pro Windows. Hra se inspirovala u Another World, Hearth of Darkness a Oddworld: Abe's Oddysee.

GameplayEditovat

Hráč ovládá bílý orb, který může potkat bílé nebo černé ryby, Bílé jej budou následovat a černé jej napadnou. K boji využívá bílé ryby, které jej budou následovat a útočit na ty černé. Hráč musí své hejno vést, tak aby mohlo bojovat efektivně. Později hráč získá schopnosti, které mu umožňují se do boje také nějak zapojit. Na cestě lz narazit na světýlka, která hráčovi přidávají energii.

Hra obsahuje 26 levelů, které jsou plné lehkých logických hádanek a miniher. Je zde například bludiště a nebo závod. Nouze není ani o bossy. Lze například narazit na draka a či velkou rybu. Hra obsahuje 4 světy - šedý, červený, zelený a modrý.

DějEditovat

HoM ikona.jpg
Příběh je vyprávěn jednoduchými cutscénami, beze slov či textů. Bílé ryby jsou vyhlazovány černými. Hra sleduje příběh Hrdiny, který se postaví do čela odporu proti černým rybám, které vede Černý.

Příběh začíná v šedém světě, kde jsou hromadně napadeny bílé ryby. Při jednom z útoků téměř umírá i Hrdina. Ten kolem sebe začne shromažďovat hejno bílých ryb a zahájí boj proti černým. Ty, jak zjišťuje vede Černý.

Postupně se Hrdina dostane do červeného světa. Zde potkává Červenou Královnu. Jsou však napadeni Černým a Hrdina je omráčen a následně sněden velkou rybou. Povede se mu však uniknout z jejího žaludku a dostává se do zeleného světa, kde potkává Zeleného . Spolu získají zelené krystaly, které mají oživit Strom života, který je centrem zeleného světa. Při tom se k nim připojí i Červená Královna. Při oživování stromu jsou však napadeni Černým , ale Hrdina jej zažene. Avšak umírá Zelený. Energie z jeho těla vstoupí do stromu, na kterém poté vyrostou plody, které bílému předají sílu zeleného. Hrdina se vydává pronásledovat Černého a dostává se do modrého světa. Zde obsazuje tamní chrám, který je centrem modrého světa. Také zde potkává Modrého, který objasní jak celý útok začal.

Černé ryby byly dříve bílými, ale přišly do kontaktu s černou hmotou, která je přeměnila přitom byl nakažen i Šedý, který zahájil tažení s cílem vyhladit bílé ryby. Sám Modrý jen těsně unikl, když byl chrám obsazován. Spolu s ostatními poté Hrdina zahájí útok do centra červeného království, který ej tak osvobozen. Brzy poté však přichází protiútok černých, kteří jej dobyjí zpět a bílí musejí uniknout.

Hrdina shromáždí síly a následně vede útok v šedém světě. Přitom potkává Červenou královnu, která je pod útokem. Malý Hrdina se  obětuje a přichází do kontaktu s černou hmotou. Dokáže se však vyléčit a následně vede bílé do závěrečné bitvy proti černým. Nakonec zažene Černého do majáku, který je centrem šedého světa. Tam se spolu střetnou a  Hrdina nakonec Černého absorbuje.Jásledně je však vyčerpaný a umírá. Násedně z něj vylétnou energetická světýlka. Ty sebere Červená královna a začne je rozhazovat po světě, zatímco běží závěrečné titulky.

PostavyEditovat

Malý HrdinaEditovat

Hrdina je hlavním protagonistou hry. Na začátku hry se kamsi přesouval spolu s několika rybami. Byli však přepadeni a většina ryb byla zabita. Bílý OHrdinarb kolem sebe později shromáždil hejno ryb a vedl je do bitev proti černým nepřátelům. Postupně také získal několik schopností.

ČernýEditovat

Černý je hlavní antagonista hry a vůdce černých ryb. Později se ukáže, že původně byl šedým orbe, ale černá hmota jej proměnila a on se následně stal nepřítelme bílých.

Červená královnaEditovat

První spojenecké stvoření jiné barvy, které Hrdina potká.Často spolu spolupracují a Hrdina ji často zachraňuje. Jednou se pro ni obětoval, což jej téměř stálo život. Později Hrdinovi. předala schopnost silné tlakové vlny. 

ZelenýEditovat

Druhý spojenecké svoření, které bílý potká. Sídlí v zeleném světě a ochraňuje Strom života. Umí vyvolat tlakovou vlnu, která odhání černé. Hrdina mu pomůže získat zelené krystaly pro strom života.

ModrýEditovat

Byl svědkem vzestupu Černého . Právě on Hrdinovi objasní jak začal útok černých. Také jej naučí schopnost přivolání ryb.

PřítelEditovat

Hrdina je většinou doprovázen většinou hejnem ryb, ale občas se stane, že o své hejno přijde a velmi často je poté doprovázen jednou rybou. Tento přítel jej doprovází už od začátku a lze jej označovat za jeho osobního ochránce. Později upadl do zajetí a byl přeměněn na černou rybu.

Černý kapitánEditovat

Byl hlavním soupeřem Hrdiny v prvních levelech. Byl nebezpečným soupeřem, který jej dokonce nalákal do pasti. Je však nakonec zabit v bitvě s Malým Hrdinou.

SoundtrackEditovat

HoM-Soundtrack.jpg.500.jpg
Hero of Many - Launch trailer-001:43

Hero of Many - Launch trailer-0

Soundtrack složil Matúš Široký. Je tvořen 59 skladbami, které jsou celkově dlouhé přes jednu hodinu.
  • 1 - Main Menu Theme 00:45
  • 2 - Alone In A Cave 01:30
  • 3 - Grey World 01:45
  • 4 - Aura 00:21
  • 5 - Black Captain 00:22
  • 6 - Chase 01:24
  • 7 - Execution 00:31
  • 8 - Meeting Black 00:28
  • 9 - Red World 02:48
  • 10 - Red's Theme 01:07
  • 11 - Abyss 01:15
  • 12 - Green World 01:27
  • 13 - Green's Theme 01:16
  • 14 - Seed n Roots 00:21
  • 15 - The Rotten Tree 00:20
  • 16 - The Tree Of Life 00:34
  • 17 - Earth Dragon Chase (loop) 00:42
  • 18 - Dragon Song 00:49
  • 19 - Blue World 02:41
  • 20 - Desecrated Temple 02:00
  • 21 - Labyrinth Monster (loop) 00:51
  • 22 - Dream 01:54
  • 23 - Awakening 00:33
  • 24 - Kraken (loop) 00:38
  • 25 - Red Hunt (loop) 00:45
  • 26 - Death Race 02:17
  • 27 - Return To The Kingdom Of Red 03:20
  • 28 - Wasp Nest (loop) 00:39
  • 29 - Red Queen 01:38
  • 30 - Dancing With Red 01:10
  • 31 - Nothing Lasts Forever 01:43
  • 32 - Torture Chamber 01:07
  • 33 - Dragons (loop) 01:04
  • 34 - Sacrifice 00:52
  • 35 - Reborn 00:52
  • 36 - Reunion 00:27
  • 37 - Lost Friend 00:34
  • 38 - Daemon Dragon 01:34
  • 39 - Annihilation 01:26
  • 40 - The Primal Virtue 03:22
  • 41 - Action Loop 01 00:40
  • 42 - Action Loop 02 00:48
  • 43 - Action Loop 03 00:48
  • 44 - Action Loop 04 00:36
  • 45 - Action Loop 05 00:32
  • 46 - Action Loop 06 00:32
  • 47 - Action Loop 07 00:16
  • 48 - Action Loop 08 00:24
  • 49 - Action Loop 09 00:32
  • 50 - Action Loop 10 00:32
  • 51 - Action Loop 11 00:46
  • 52 - Trailer (bonus) 01:30
  • 53 - Trailer Extended (bonus) 01:46
  • 54 - Red Queen II (bonus) 00:27
  • 55 - Mother (bonus) 00:25
  • 56 - Annihilation II (bonus) 02:08
  • 57 - Rise Of The Hero (bonus) 01:53
  • 58 - My Sense (bonus) 01:42
  • 59 - Journey Of Life (bonus) 06:42

Přijetí Editovat

Hra byla přijat vlmi kladně. Hra obdržela hodnocení od 80 do 100%. Chválu hra obdržela obzvášť za atmosféru, soundtrack, grafiku a hratelnost. Na Trusted Reviews byla zvolena za 5. nejlepší hru pro android v roce 2013. 

Externí odkazy Editovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki