FANDOM

Mafia.jpg.w560h420.jpg
Mafia: the City of Lost Heaven
je česká akční hra z roku 2002. Vytvořilo ji studio Illusion Softworks. Bývá často označována za nejlepší českou hru vůbec. Hra se řadí buď mezi akční adventury, nebo third-person shootery. Hra připomíná zahraniční sérii GTA. Hra vyšla pro Windows, Xbox a Playstation 2.

PříběhEditovat

Děj je zasazen do období let 1930-1938. Hra sleduje osudy mladého taxikáře Toma Angela. Ten je nucen, se pod tíhou událostí přidat k "rodině" dona Salieriho. Ta je ve válce s nepřátelskou rodina dona Morella. Tom se stává součástí kolotoče vražd, prodeje nelegálního alkoholu a jiných zločinů. Spolu se Salieriho rodinou prožívá těžké časy, ale nalézá zde přátele a dokonce se i ožení. Avšak co jeho svědomí?

PostavyEditovat

Thomas AngeloEditovat

Tom je hlavní protagonista a antihrdina hry. Dříve byl taxikářem, ale jednoho dne byl nucen pomoci dvěma gangsterům a následně se přidat k jejich zločinecké rodině. Ukáže se jako velmi schopný a chytrý gangster a daří se mu. Dopustí se řady vražd, ale začne trpět výčitkami svědomí. To se nakonec stane jednou z příčin jeho pádu.

PaulieEditovat

Tomův parťák, s kterým se účastní řady akcí. Je cholerický a tvrdý. Lidi zabíjí, jak naběžícím pásu, aniž by ukázal jakoukoliv lítost. Později však ukáže také svojí lidskou stránku.

SamEditovat

Tomův druhý parťák. Je tichý a mlčenlivý. Bývá poměrně často raněn,ale je zároveň schopný a velmi loajální donu Salierimu.

Don SalieriEditovat

Boss mafiánské rodiny. Své impérium vytváří jako obchodník a snaží se vytvořit si důvěru s lidmi. Později však ukáže svoji stinou stránku.

Frank ColettiEditovat

Consigliere Salieriho rodiny. K Tomovy se chová odměřeně, ale později se zpřátelí. Frak nakonec rodinu zradí a Tom dostane zaúkol jej zabít. To naonec neudělá.

VicenzoEditovat

Člen Salieriho rodiny, který Tomovi poskytuje zbraně. Mce se toho o něm hráč nedoví.

RalphEditovat

Koktavý automechanik pracující pro Salieriho.

Don MorelloEditovat

Hlavní antagonista hry a boss nepřátelské rodiny. Narozdíl od Salieriho si pozici buduje brutalitou a strachem. Dřívě byli se Salierim nejlepší přátelé, ale rozdělila je smrt dona Pepponeho.

NormanEditovat

Policista, kterému Tom vypráví svůj příběh.

Lucas BertoneEditovat

Spojenec Salieriho rodiny, který vlastní svůj vlastní autoservis. Občas Tomovi dohodí nějaké nové auto.

LuigiEditovat

Barman v Salieriho baru, který slouží jako centrála rodiny.

SáraEditovat

Luigiho dcera, která občas svému otci pomáhá. S Tomem se seznámí, kdy ji obtěžovala banda chuligánů. Později se stala Tomovou ženou.

HratelnostEditovat

Hratelnost připomíná sérii GTA, kdy se hra odehrává v otevřeném světe, kde může hráč jezdit jakýmkoliv autem. Těch je 51 druhů. Hráče můžou pronásledovat policisté, pokud nebude dodržovat silniční předpisy (rychlost či jízda na červenou), nebo jej uvidí se zbraní v ruce či jej přistihnou při krádeži auta.

Hra obsahuje tři herní módy. Kromě příběhového módu je zde jízda, který umožňuje hráči se volně pohybovat po herním wsvětě. Pak je zde extrémní jízda, která se odemkne po dokončení příběhu. V ní se hráč může volně pohybovat po městě. V něm může potkat určité postavy, které mu zadají nějaký úkol.

PřijetíEditovat

Hra byla velmi úspěšná. Na Metacritic je průměrné hodnocení hry 88% a je také nejlépe hodnocenou hrou na Databázi her. Na serveru Bonusweb ji hráči zvolili jasnou většinou (60%) za nejlepší hru roku.

Externí odkazyEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki