FANDOM

Originalwarlogo.jpg
Original War  
je česká hra z roku 2001. Jedná se o mix realtimové strategie a RPG. Příběh je inspitrovaný knihou posldní den stvoření od Wolfganga Jeschkeho. Hru vytvořilo studio Altar Interactive.

PříběhEditovat

Hra sleduje konflikt odehrávající se 2 miliony let před kristem Američané nalezli na Sibiři tajemný nerost nazvaný Siberit. Proto vysílají, pomocí stroje nazvaného EON, vojenské jednotky do minulosti, kde mají ložiska siberitu přesunout na Aljašku. Souběžně v alternativní historické linii jsou Američané díky takzvanému alaskitu mocností číslo jedna, zatímco Sovětský Svaz je v krizi. Sověti však nalézají důkazy, že alaskit byl dřívě na jejich území a Američané jej přemístili. Vysílají, proto  s pomocí takzvaného tau-deflektoru jednotky do minulosti kde začíná válka o to komu bude patřit budoucnost.

PostavyEditovat

Hlavní postavyEditovat

  • John Macmillan - Hlavní postava americké kampaně. Americký voják, který se účastní Operace Globe Mine. Byl vybrán, protože v budoucnosti nikoho neměl, ale několik dnů před vstupem do EONu poznal vědkyni Joan Fergusson, do které se zamiloval. Tím se jeho odchod do minulosti stal těžším. Je schopný velitel, oblíbený u vojáků. Hraje důležitou roli i v ruské kampani, kde se stává hlavním nepřítelem Burlaka (hlavního hrdiny ruské kampaně).
  • Jurij Ivanovič "Burlak" Gorkij - Hlavní ruská postava. Burlak je mechanik třetí třídy a vlastenec oddaný své vlasti. Má bratra Vsevoloda, který se mise též účastní. Burlak je, stejně jako Macmillan, schopný a oblíbený velitel. V průběhu kampaně si postaví svůj osobní tank, který pojmenuje Máša. Krátce se objeví i v americké kampani, jako člen aliance.
  • Heike Steyer - Měla být hlavní postavou arabské kampaně. Je to německá žoldnéřka bojující za Araby. Objeví se krátce v americké kampani, ale důležitější roli má v kampani ruské, kde se přidá k takzvané legii, což jsou žoldnéři, kteří se odtrhli od Arabů. Jako členka legie obchoduje s Burlakem.

Americké postavy Editovat

  • Joan Fergusson - Vědkyně, kterou Macmillan poznal několik dní před vstupem do EONu. Později je však americká základna na Sibiři napadena a Joan je nucena vstoupit dio EONu. Skutečnost, že v budoucnosti nechala rodinu, udělala její odchod těžší.
  • Arthur Powell - Americký důstojník a později i vrchní velitel. Má s Macmillanem napjaté vztahy, ale později se zlepší.
  • Generál Ron Harrison - Vrchní velitel amerických sil. Později je zabit a nahrazen Powellem.
  • Andy Cornell - Macmillanův nejlepší přítel. Je to schopný voják, který je však Powellovou vinou zajat.
  • Frank Forsyth - Jedná se o nekjlepšího průzkumníka jakého mají Američané k dispozici. Má smysl pro humor a občas působí lehkomyslně.
  • Bobby Brandon - První člověk, kterého John v minulosti potkal. Do armády vstoupil pod vlivem svého otce a má úzkostlivou povahu. Je však výborný mechanik.
  • Cyrus Parker - Druhá osoba, kterou Macmillan v minulosti potkal. Má časté sarkastické poznámky. Do armády vstoupil, aby se vyhnul vězení.
  • Lisa Lawson - Schopná vojačka, která do armády vstoupila, aby zapomněla na pohnuté dětství. Žárlí na Joan.
  • Jeremy Sikorski - Americký důstojník, kterého John potká již před vstupem do EONu.Je velmi schopný a vyznává myšlenku, že velitel by měl do boje jít první. To se mu stane osudným.
  • Paul Chattam - Americký vědec arabského původu. Později uteče, protože nebude chtít bojovat proti Arabům.
  • Tim Gladstone - První Američan, jehož přistání bylo zaznamenáno. Ukrýval se mezi opičáky a umí jejich řeč, díky čemuž je Američané začnou ochočovat.
  • Denis Peterson - Vědec specializující se na optoelektroniku. Sestrojí Američanům radar.
  • Hugh Stevens - Americký vědec, který vede výzkum siberitové bomby.

Ruské postavy Editovat

  • Vsevolod Ivanovič Gorkij - Burlakův bratr. Má zkušenosti z bojů v severní Číně. Je to schopný velitel.
  • D. N. Platonov - Ruský důstojník, který se nakonec stane i vrchním velitelem ruských sil. Burlak často operuje pod jeho velením, ale jejich vztahy jsou velmi špatné, přičemž se Platonov obává Burlakových úspěchů. Proto se jej snaží zbavit.
  • Maršál M. N. Jašin - Vrchní velitel sovětských sil. Má dobré vztahy jak s Burlakem, tak i s jeho bratrem. Později se však dopustí řady chyb, které zpsobí smrt spousty vojáků.
  • Generál Morozov - První ruký voják, jehož přistání bylo zaznamenáno. Před příletem Jašina velel ruským jednotkám.
  • Sergej Popov - Jeden z Burlakových nadřízených.Často mu zprostředkovává rozkazy.
  • Desátník Gněvko - První člověk, kterého Burlak v minulosti potkal.
  • Doktorka Kirilenková - Vědkyně, která přistála brzy po Burlakovi.
  • Poručík Pokryškin - Důstojník, jehož jednotku Burlak brzy po přistání potká. Je zabit během útoku na americkou základnu a velení po něm převezme právě Burlak.
  • Ilja Kovaljuk - Vojín, který v počátečních misích působí pod Burlakem.
  • P. M. Belkov - Voják, který je členem Pokryškinovy jednotky. Poté, co mu Burlak zachrání život, se stanou přáteli.
  • Dimitrij Gladkov - Přítel Vsevoloda a důstojník, který se rozhodne postavit Platonovovi, který se ujme velení nad ruskými silami.
  • Oleg Gleb - Prokurátor, který je k Burlakovi přiřazen jako stranický komisař.
  • Profesor Scholtze - Vědec, který studoval tau-defektor.
  • Raul Xavier - Žoldnéř, který se přidá k Rusům, protože Zná Kirilenkovou ze svojí budoucnosti, kde mu zachránila život.
  • Profesor Bystrov - vědec, který zjistí, jak zaměřit hlavní ložisko alaskitu.

Arabské postavy Editovat

  • Kurt Schmidt - Žoldnéř, který stojí za vznikem legie. Důležitou roli hraje hlavně v americké kampani, kde obchoduje s Macmillanem.
  • Šejk Omar - Jeden z arabských velitelů. Objeví se v obou kampaních, kde proti němu hráč bojuje. Je si blízký s Heike.
  • Šejk Abdul Schariff - Další z arabských velitelů.
  • Dietrich Grenscher - Velitel žoldnéřů věrných Arabům. Velí také základně nacházející se u výzkumné základny Omikron.

Postavy aliance Editovat

  • Peter Roth - Americký vědec, který spolu-založil alianci. Je Johnovým přítele a snaží se jej přesvědčit, aby se k alianci přidal.
  • Profesor Gossudarov - Ruský vědec, který alianci založil spolu s Petrem Rothem. Burlak jej předtím zachránil ze zajetí Arabů. Gossudarov se Burlaka pokusil přesvědčit, aby se k alianci připojil.

V síti Wikia

Náhodná Wiki